Agència de col·locació autoritzada nº 1000000076

Entrar


Quatre de cada deu empreses a Europa no tenen encara polítiques d'igualtat, diversitat i inclusió

23/05/2022

Els empleats menors de 30 anys, els que més tenen en compte l'estratègia de diversitat, igualtat i inclusió a l'hora de triar una empresa.
Els empleats menors de 30 anys, els que més tenen en compte l'estratègia de diversitat, igualtat i inclusió a l'hora de triar una empresa.

Aquest 21 de maig és el Dia Mundial de la Diversitat Cultural per al Diàleg i el Desenvolupament, però en quin punt es troba l'atenció a la diversitat en el treball? Actualment, 6 de cada 10 empreses a Europa opten per una política activa de contractació neutral, és a dir, la seua estratègia de selecció de personal té en compte la igualtat, la diversitat i la inclusió.

Així ho demostra l'enquesta duta a terme per SD Worx, quan es tracta de sistemes de seguiment i *reporting sobre els objectius de diversitat, encara queda camí per recórrer. En l'enquesta han participat 4371 empreses europees de totes les grandàries, actives en diversos sectors per a avaluar la seua estratègia de diversitat, igualtat i inclusió.

Europa, compromesa amb la igualtat

El 61% de les empreses enquestades afirmen estar compromeses amb una política de contractació neutral, sent Irlanda (74%), el Regne Unit (68%) i Bèlgica (69%) les que ocupen els tres primers llocs europeus. Quant a la igualtat salarial i de condicions de treball, independentment del sexe, l'edat o la religió, especialment les empreses irlandeses (73%), belgues (72%), britàniques (67%) i espanyoles (65%) afirmen mostrar un fort compromís. A continuació, una mitjana del 60% de les empreses afirma invertir en la igualtat d'accés a les oportunitats de formació i desenvolupament dins de l'empresa. Irlanda se situa al capdavant amb un 72%, seguida de Bèlgica (71%) i Polònia (69%).

La clau és també la visibilitat que les empreses donen als seus objectius i accions sobre diversitat, igualtat i inclusió, i és que més del 50% de les empreses afirmen que organitzen de manera recurrent actes o comunicats per a donar-los a conéixer.

Per al 60% de les empreses europees és important comunicar una cultura laboral igualitària i inclusiva amb vista a una major diversitat. Entre els canals que més s'utilitzen per a comunicar-la activament trobem els anuncis d'ocupació (53%) i la seua pròpia pàgina web (51%). I a més, una mica més de la meitat de les empreses també ho inclouen en la seua declaració d'objectius i valors corporatius (51%).

Informes i formació d'empleats

Altre aspecte que les empreses destaquen és l'esforç que realitzen per implicar els seus directius directament en les les seues polítiques de diversitat, igualtat i inclusió a través de formacions internes per a equips. En aquest sentit, Polònia (62%), Irlanda (61%) i el Regne Unit (60%) se situen al capdavant superant la mitjana europea del 53%. En el final del Rànquing trobem a Bèlgica, ja que segons l'enquesta sol el 36% de les empreses realitza aquest tipus de formació.

Malgrat tots els esforços dels directius, encara fan falta accions ben definides que permeten donar un seguiment a les accions de diversitat, igualtat i inclusió. Per exemple, un sistema clar d'informes que servisca per a avaluar el grau de compliment dels objectius de diversitat que les companyies estableixen, així com el compromís real d'aquestes. I és que només la meitat de les empreses europees estableixen una avaluació d'aquest tipus, sent *bélgica qui es queda arrere amb només un 29%. En altres països europeus, les xifres són més altes: Itàlia amb un 60%, Polònia amb un 57% i el Regne Unit amb un 58%. No obstant això, les iniciatives en favor de la diversitat, la igualtat i la inclusió només són realment efectiva si es fa un esforç per implementar-les adequadament i les empreses també inverteixen activament en un sistema de *reporting per a poder mantindre el rumb adequat.

En general, menys de la meitat de les empreses mantenen activament un pla que perfila i segueix els objectius de diversitat. Això és especialment notable en les empreses grans (i internacionals) amb més de 250 empleats. No obstant això, s'està elaborant una nova legislació europea que obligarà a les empreses de més de 250 empleats a realitzar un seguiment actiu d'aquests objectius de diversitat a partir de 2024.

Carlos Pardo, CEO d'SD Worx Ibèria, afig: "És important que les empreses comencen a invertir en un sistema actiu d'informació sobre les seues accions en matèria de diversitat, igualtat i inclusió. D'una banda, aqueixes dades ofereixen una base sòlida per a optimitzar la política de diversitat amb accions concretes i conscientment revisades. D'altra banda, aquest sistema també proporciona proves clares de si les empreses estan realment duent a terme el que prometen sense generar falses expectatives als (futurs) emprats."

Major atracció i retenció del talent

Les empreses que s'ocupen proactivament de tindre una estratègia definida de diversitat, igualtat i inclusió, tenen major facilitat per a atraure, motivar i retindre als empleats. I a més, en la recent enquesta d'SD *Worx, es demostra que aquestes empreses tenen també una major productivitat i rendibilitat.

"Existeix una tendència creixent entre la generació més jove d'empleats quant a tindre en compte la diversitat, la igualtat i la inclusió en el lloc de treball. La generació Z i les més joves estan creixent en un entorn que es caracteritza bastant per la inclusió i la neutralitat de gènere, una cosa a la qual abans es prestava molta menys atenció. I això tindrà un impacte en el futur i en la forma en què les empreses contractaran nou personal", afirma Carlos Pardo, *CEO d'SD *Worx Ibèria. "No sols són indispensables un bon salari i una bona conciliació entre vida professional i personal, sinó que la mesura en què les empreses es posicionen i actuen en aquest sentit és un factor quasi decisiu per als empleats."

Consulta la notícia original ACI

961753277
Major, 15
46230 - Alginet
(Valencia)
ocupacio@alginet.es
Sistema Nacional de Empleo