Agència de col·locació autoritzada nº 1000000076

Recordar la contrasenya

Comunitat Valenciana


imagen sección

Ús del futur: el repte de l'actualització contínua

Els pròxims anys plantegen una revolució per als mètodes de treball i, en conseqüència, per als treballadors. Els qui acaben d'eixir de la universitat compten amb uns coneixements i unes habilitats que els capaciten millor per a tasques relacionades amb les noves eines digitals, encara que manquen de l'experiència i les capacitats que sí que tenen els professionals sènior.

Aquest és un dels raonaments que s'han desenvolupat durant el fòrum Ageingnomics, organitzat per Mapfre i Deusto Business School. “Què passa amb el mercat de treball que expulsa als treballadors sènior?”, es pregunta Emilio José González, professor d'ICADE. Parla de “talent desaprofitat”, pel fet que els professionals més majors siguen els primers a eixir de les empreses.

En la seua opinió, són treballadors que “afronten millor els problemes”. Davant això, l'alternativa passa per la “requalificació”. Es tracta d'un fenomen que ve mostrant un major nivell de “disrupció i canvi” en els últims cinc anys, explica Natalia *Grijalba, directora de formació de *EY España.

El seu punt de vista és que es necessita “canviar la forma d'ensenyar”, i modificar-la cap a programes de pràctiques. Al costat d'això, explica que les empreses han d'aportar eines flexibles d'aprenentatge perquè els seus empleats no tinguen unes capacitats desfasades. En aqueix sentit, creu que s'ha de transitar a un model de formació en el qual hi haja “més facilitadors d'aprenentatge que formadors”.

Amb aqueix panorama, Santiago García, secretari general de la Confederació Espanyola de Centres d'Ensenyament, avança que les empreses demandaran empleats amb qualificacions mitjanes, quan hui dia el 32% dels treballadors tenen baixa qualificació. En la seua opinió, el mercat de treball pateix un important “desajustament” entre oferta i demanda.

Coincideix en la necessitat de fomentar un aprenentatge més pràctic, amb iniciatives com l'FP Dual, que qualifica com “el futur”, i també amb un ensenyament orientat a les capacitats. “La intel·ligència emocional no l'ensenya un robot”, explica García, i insisteix que els treballadors, sobretot els més experimentats, poden aportar “capacitats diferenciadores” a les empreses.

Pot consultar la notícia original ACI

961753277
Carrer Major, 15
46230 - Alginet
(Valencia)