Agència de col·locació autoritzada nº 1000000076

Recordar la contrasenya

Comunitat Valenciana


imagen sección

La Setmana Santa segons Adecco: es realitzaran quasi 160.000 contractes, un 4,2% més que en 2018

Les últimes dades d'atur al nostre país continuen sent positius i assenyalen, un mes més, una tendència a l'alça en l'ocupació. Durant el mes de febrer s'han comptabilitzat 18.363.514 persones ocupades i l'afiliació mitjana ha crescut en 81.483 persones respecte al mes anterior, segons les dades que va donar a conéixer el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social.

Els pròxims mesos es preveuen també positius, especialment amb l'arribada de la Setmana Santa, amb la qual donarà començament una nova campanya de contractació, encara que, s'espera que no siga tan potent com la d'anys anteriors en termes d'increments interanuals, degut en part, al major reforç de les plantilles en els últims anys, que fan que no es necessiten tantes contractacions addicionals. En aquesta línia, Adecco, líder mundial en gestió de recursos humans, estima que es realitzaran més de 159.400 contractes en la setmana vinent Santa en tot el país, la qual cosa suposa un increment interanual del 4,2%.

El turisme, motor d'ús de la Setmana Santa

La veritat és que existeixen regions que, pel seu component clarament turístic, generaran una xifra molt elevada de contractes amb un increment superior a aquesta mitjana, gràcies en part a l'augment del turisme tant nacional com internacional. Unes altres, en canvi, amb major generació de riquesa en el sector industrial, tindran menys impacte amb aquesta campanya. Algunes d'aqueixes regions més turístiques són Catalunya, la Comunitat de Madrid, la Regió de Múrcia, Andalusia i la Comunitat Valenciana que, en total, realitzaran quasi 110.000 contractes, la qual cosa equival a 7 de cada 10 de les ocupacions que es creuen. Quant a l'increment interanual de la contractació, l'autonomia catalana es portarà la palma, doncs per a ella s'espera un increment del 6,5%, encara que seguida molt de prop per Galícia (+6,4%).

Els sectors que més ocupació demandaran aquesta Setmana Santa són els vinculats al turisme. Per aquest motiu, la contractació s'incrementarà de forma més notable en el sector de l'hostaleria i la restauració, al voltant d'un 9%, i en el sector aeroportuari, un 8%.

Els perfils més demandats són aquells que serveixen per a cobrir les necessitats que exigeixen els sectors de l'hostaleria i el turisme. En aquesta línia, destaquen els cuiners, els ajudants de cuina, els cambrers o els cambrers de pis. En altres sectors són els perfils de dependents, comercials, azafatos de terra o teleoperadors els que marquen la contractació d'aquesta temporada.

Un any més, Catalunya liderarà la contractació per Setmana Santa

Per comunitats autònomes, serà Catalunya la que genere un major nombre de llocs de treball, perquè en ella se signaran quasi 29.000 contractes. Li seguiran la Comunitat de Madrid, amb més de 22.700, la Regió de Múrcia, que es quedarà prop de les 21.800 contractacions, Andalusia, amb una mica més de 18.400, i la Comunitat Valenciana, que en la Setmana Santa de 2019 superarà els 18.000 contractes. Només en aquestes cinc comunitats autònomes es realitzaran quasi 110.000 contractes. És a dir, 7 de cada 10 ocupacions que es crearan per Setmana Santa tindran lloc a Catalunya, la Comunitat de Madrid, la Regió de Múrcia, Andalusia o la Comunitat Valenciana. Aquesta situació es pot explicar per l'alt valor turístic d'aquestes comunitats autònomes, que són les que reben un major nombre de turistes al llarg de l'any i, especialment, en temporades com la Setmana Santa, unit al fet que són regions en les quals s'agrupa un gran percentatge de població ocupada.

A continuació, apareixen Castella i Lleó, que signarà prop de 8.000 contractes, el País Basc, que estarà rondant els 7.500, Galícia, amb una mica més de 6.750 contractacions, i Aragó, amb més de 5.550. Per davall dels 5.400 ocupacions, però sense baixar dels 4.300, es trobaran les regions de Canàries, Castella-la Manxa i Navarra. Per contra, Extremadura serà, una vegada més, l'autonomia que menys ocupacions genere en aquesta campanya, sense arribar a aconseguir els 380 contractes. Immediatament per damunt d'ella es troba Balears, amb més del doble d'ocupacions. Prop d'elles se situaran La Rioja, amb quasi 1.200 contractes, Astúries, amb pràcticament 1.450, i Cantàbria, amb algun més de 2.870.

http://www.rrhhdigital.com/userfiles/Imagen_1.jpg

Font: Estimacions d'Adecco sobre la base del nombre de contractes de posada a disposició que es van signar en 2018 segons el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social

Si es té en compte l'increment interanual del nombre de contractes vinculats a la Setmana Santa d'enguany respecte a la de l'any anterior, l'ordre de les comunitats autònomes varia notablement.

Així, Catalunya se situa enguany al capdavant, amb una pujada esperada del 6,5%. Li segueixen Galícia, amb un increment interanual del 6,4% (a penes una dècima de diferència amb l'autonomia catalana), la Comunitat de Madrid i Castella i Lleó, amb un 6% i un 5,8%, respectivament, i Andalusia, on s'espera un increment interanual d'un 5,6%. En línia amb la mitjana nacional, que és del 4,2%, es troben Cantàbria (5%), la Regió de Múrcia (4%) i Extremadura (3,1%). Ja per davall d'elles, apareixen les autonomies de Balears (2,5%) i Castella-la Manxa (2,4%).

En el 2% d'increment i per davall es troben la resta de regions – Canàries, Astúries, La Rioja, la Comunitat Valenciana, Aragó i el País Basc, - experimentant el menor incremente Navarresa, que es quedarà amb les mateixes contractacions que va tindre en la mateixa campanya de 2018.

La importància del turisme en España

España és, sens dubte, un país tradicionalment turístic, especialment en èpoques com l'estiu i la Setmana Santa. Per aquest motiu, són els sectors relacionats precisament amb el turisme els que presenten major demanda de treballadors en aquestes dates. I més, quan les previsions d'ocupació hotelera són tan optimistes per a la pròxima campanya.

L'hostaleria i la restauració constitueixen el sector que més ocupació generarà en aquesta campanya. A més, és també un dels sectors que experimentaran un increment interanual major, pròxim al 9%, gràcies a la demanda de perfils com els cambrers, els cambrers de pisos, els ajudants de cuina, els cuiners o el personal de *office. El sector aeroportuari preveu un increment del nombre de viatgers en aquesta campanya. Per aqueix motiu, la contractació en aquest sector podria créixer un 8% respecte al passat any. Els perfils més sol·licitats per a cobrir aquest augment de la demanda seran els venedors, els comercials i els *azafatos.

Altres sectors, encara que no estan íntimament lligats a la Setmana Santa, indirectament es veuen afavorits per l'augment del consum, en part promogut per l'afluència de turistes en tot el territori. Entre aqueixos sectors es troba el de *contact *center, que reforçarà les seues plantilles amb professionals com els *teleoperadores, els gestors de cobrament i, principalment, els comercials telefònics. En total, aquest sector podria créixer fins a un 5% interanual. També ens trobem en aquesta línia el sector d'alimentació que, amb el creixement del consum, haurà d'ampliar les seues plantilles per a fer front a pics de producció. Respecte a 2018, aquest sector contractarà un 4% més en aquesta campanya.

En una situació similar es troba el sector de distribució i *retail. Davant l'arribada de turistes, els grans centres de distribució incrementen les seues vendes, la qual cosa els obliga a reforçar els seus recursos humans. Enguany, a més, les seues previsions assenyalen un repunt de la contractació pròxim al 3% interanual.

Finalment, la logística i el transport contractaran un 4% més que en la campanya de 2018. Per aquest motiu, els mossos de magatzem, els preparadors de comandes, els *carretilleros i els administratius seran uns altres dels perfils més demandats en aquesta època.

El perfil del demandant d'ocupació

Des de fa uns anys, el perfil del demandant d'ocupació ha deixat de ser quasi exclusiu de joves estudiants que aprofitaven les vacances per a aconseguir uns diners extres. Ara aquest col·lectiu ha quedat desplaçat per altres a causa de l'encara elevada taxa de desocupació que ha generat la situació econòmica d'Espanya.

Així, els consultors de selecció d'Adecco han detectat una gran heterogeneïtat en el perfil dels demandants d'ocupació en campanyes puntuals com la de Setmana Santa que, en la majoria dels casos, comparteixen la seua situació d'aturats. Per això, a més dels estudiants, se sumen mestresses de casa, parats de llarga durada, joves amb formació acadèmica mitjana o alta i joves no qualificats. Els experts, per tant, coincideixen en afirmar que tots els tipus de perfils aprofiten aquestes dates per a trobar una ocupació, conscients de la major demanda de professionals per Setmana Santa, per a aportar uns ingressos extra a la unitat familiar.

Coneixement d'idiomes, requisit essencial

Com a conseqüència d'un turisme cada vegada més internacional, els treballadors amb coneixements d'idiomes seran els més demandats per les companyies en aquesta campanya. És el cas del sector turístic, on el domini de la llengua anglesa ja no és suficient garantia per a trobar ocupació, perquè cada vegada és més comuna el requisit d'un segon o tercer idioma (generalment l'alemany, el xinés o el rus), per a atendre l'afluència de visitants procedents d'aquests països, cada vegada més freqüent al nostre país.

Notícia original ACI

961753277
Carrer Major, 15
46230 - Alginet
(Valencia)