7 competències clau per als professionals en logÃstica en la campanya de *Black *Friday i Nadal
30/11/2023Un milió de contractacions en logÃstica és la xifra estimada per a la campanya de Black Friday i Nadal que s'aveïna, segons dades de la patronal del sector, l'Organització Empresarial de LogÃstica i Transport, UN; el que suposa un creixement del 4,6% respecte a la campanya de l'any passat.
Aquest bon pronòstic en la generació d'ocupació va en lÃnia als 3,6 milions d'enviaments diaris previstos per a aquest perÃode. Els perfils més demandats seran empaquetadors, carretoners, mossos de magatzem i transportistes, a més de professionals per a gestionar l'atenció al client.
Malgrat l'alta demanda, la contractació d'aquests perfils serà complicada per a les empreses de LogÃstica, per la bretxa de talent entre el que busquen aquestes companyies i les competències i habilitats que ofereixen els candidats, al que se suma l'escassetat de professionals.
Davant aquest context, Kirleo ha elaborat una guia de recomanacions en formació perquè els professionals que treballen en aquesta campanya tinguen les competències necessà ries per al bon acompliment de les seues tasques, aixà com garantir la prevenció en riscos laborals.
-  Carnet de maquinà ria: encara que no sempre és exigit per les companyies de logÃstica, és molt recomanable comptar amb una formació en el maneig de diverses mà quines, com a carretons i plataformes elevadores o plataformes mòbils i grues pont o hidrà uliques.
-  Competències auxiliars i de manteniment: per a garantir l'operativitat d'un magatzem davant l'al·luvió de compres en *Black *Friday i Nadal, els professionals han de tindre coneixements en la recepció, ubicació, preparació i expedició de cà rregues i descà rregues, à mbits clau en el conjunt de la cadena de subministrament. A més d'en manteniment i reparació de maquinà ries per a poder solucionar qualsevol problema de formar rà pida i garantir el bon flux del procés logÃstic.
-  Coneixements en última milla: els consumidors demanen lliuraments cada vegada més rà pides, que les empreses de transport i logÃstica han de complir sense oblidar els criteris d'eficiència i sostenibilitat. D'acÃ, la gran extensió de les solucions de logÃstica d'última milla, amb vehicles elèctrics i no contaminants.
-  Competències digitals: l'automatització de processos és un fet en la majoria de magatzems; en tasques que van des del maneig de la mercaderia al seu emmagatzematge, reposició o gestió d'existències i comandes. Afecta, per tant, a professionals de magatzem en qualsevol rang, que han de comptar amb, almenys una certa familiarització, amb les noves tecnologies per a, per exemple, posar en funcionament un robot que fa tasques repetitives en un magatzem. I fins i tot, comptar amb formació en *Big Data i saber usar aplicacions de programari o treball en el núvol que empren molts magatzems per a l'agilitat en els processos.
-  Idiomes: en els casos que la companyia ocupadora requerisca gestions amb uns altres *paÃsespara la recepció de mercaderies o l'enviament de comandes fora d'Espanya, és recomanable un mÃnim nivell d'idiomes per al bon acompliment del treball.
-  Habilitats blanes: no sols les competències tècniques són requerides per les companyies de logÃstica, que també busquen capacitat de treball en equip, adaptabilitat i flexibilitat per a la realització de tasques diverses, aixà com bons dots de comunicació.
-  Prevenció en riscos laborals: per a garantir la seguretat dels treballadors en l'exercici de les seues tasques i complir amb la normativa
Aquests són alguns dels à mbits de formació que garantiran la productivitat dels empleats en logÃstica per a aquest perÃode i que repercutiran també en el bon èxit empresarial en aquesta campanya de compres nadalenques.
Consulta la notÃcia original ACI